Rusza akcja PKB w powiecie wołomińskim | Klub im. Henryka Konstantego Woyciechowskiego zaprasza mieszkańców wszystkich gmin powiatu wołomińskiego do akcji PKB, (Patriotyzm Konsumencko – Biznesowy). Akcja odwołuje się do idei patriotyzmu konsumenckiego i ma na celu zachęcanie społeczności do kupowania polskich produktów i usług lokalnych przedsiębiorców, a tym samym do wspierania lokalnej gospodarki i przez to tworzenia nowych miejsc pracy.
Promocja postaw konsumenckich korzystnych dla lokalnej i krajowej gospodarki to jeden z celów działalności niedawno powołanego w Wołominie Klubu im. Henryka Konstantego Woyciechowskiego. Nazwa stowarzyszenia nawiązuje do osoby H. K. Woyciechowskiego – założyciela miasta Wołomina, który pod koniec XIX wieku zakupił dobra wołomińskie, a następnie wytyczył istniejące do dziś ulice, parcelował tereny i sprzedawał działki pod budowę.
Akcja polega na działaniach zachęcających mieszkańców do zwracania uwagi na to, gdzie trafia zysk z zakupowanych przez nich produktów i usług, tj. czy zyskała krajowa i lokalna firma czy też wzbogaciło się zagraniczne przedsiębiorstwo czy grupa kapitałowa. – W ramach akcji będziemy uświadamiali, że jeśli zyska lokalna czy polska firma to zainwestuje w swój rozwój, odprowadzi podatki w Polsce a zyski jej właścicieli – do czego będziemy zachęcali – będą dalej funkcjonowały w krajowym obrocie gospodarczym – mówi Emil Wiatrak, jeden z organizatorów.
Promowane w mediach lokalnych a szczególnie w portalach społecznościowych i internecie będą hasła takie jak: „kupuj lokalnie”, „pytaj w sklepie o polskie produkty”, „korzystaj z miejscowych firm”, „wspieraj lokalny biznes swoimi wyborami”, „promuj z nami patriotyzm konsumencki”! Nie chodzi o popadanie w całkowite skrajności i odrzucanie wszystkiego co zagraniczne, a jedynie o zachęcenie do coraz częstszego nabywania towarów i usług u miejscowych przedsiębiorców pytając jednocześnie o polskie produkty w celu usyskania możliwości porównania i dokonania wyboru.
Kolejnym krokiem organizatorów akcji PKB będzie zachęcenie lokalnych firm do jej współtworzenia i wspierania. Przecież można wzajemnie promować lokalny handel i usługi oraz polskie produkty przy czym zachęcać społeczność ,w której się funkcjonuje, do myślenia kategoriami patriotyzmu konsumenckiego. Tworzenie takich postaw będzie korzystne dla wszystkich uczestników lokalnych rynków i będzie budowało ogólny dobrobyt.
/Tomasz Kuciński
Zachęcam wszystkich do zainteresowaniem się najnowszą akcją Klubu Woyciechowskiego pod nazwą: PKB (Patriotyzm Konsumencko-Biznesowy). Razem promujmy ideę korzystania z polskich produktów i usług, robienia zakupów u lokalnych sprzedawców oraz promowania i wspierania rodzimej przedsiębiorczości.
Jakość produktów i usług oferowanych przez polskie firmy nie tylko dorównuje zagranicznym, ale niejednokrotnie jest dużo wyższa. Firmy działające lokalnie szczególnie dbają o pozytywne relacje z klientem, ponieważ skupiając się na ich opiniach, mają szansę na rozwój i budowanie swojej marki.
Patriotyzm konsumencki stosowany przez nas w praktyce przyczyni się równiez do ułatwiania startu biznesowego nowym – młodym przedsiębiorcom, ponieważ tworzymy popyt na krajowe i lokalne produkty i usługi.
Podatki płacone zarówno przez krajowych wytwórców jak i lokalnych sprzedawców trafią do budżetu Polski oraz do samorządów ponadto zarobione przez lokalnego przedsiębiorcę pieniądze będą przez niego dalej lokalnie wydawane, co szybko podniesie zasobność całej społeczności.
Nowoczesne aplikacje na telefon a Patriotyzm Konsumencko-Biznesowy
Warto wspierać rodzimą gospodarkę przez nasze codzienne wybory jako nabywców dóbr – wielu z tym się zgodzi. Tylko jak to robić? Skąd wzięć informacje o pochodzeniu produktów. A poza tym, kto ma tyle czasu, żeby przeglądać internet szukając informacji o pochodzeniu kapitału danych firm. Odpowiednia aplikacja w twoim telefonie (smartfonie) zrobi to za ciebie dosłownie w chwilę!
Te aplikacje na smartfony pomogą ci odnaleźć polskie produkty wśród wielu na sklepowych pułkach. Pozwalają na zeskanowanie kodu kreskowego umieszczonego na opakowaniu i chwilę potem uzyskanie informacji o firmie, która go wyprodukowała. Jakich informacji? Na przykład: czy opiera się na polskim kapitale, czy w naszym kraju jest produkcja, a nawet czy firma tworzy wykwalifikowane miejsca pracy lub czy jest częścią zagranicznego koncernu.
My jako klienci, mając taką wiedzę możemy w oparciu o nią dokonać wyboru w duchu patriotyzmu konsumenckiego, do czego zachęcam.
Pierwszą aplikacją na smartfony, którą bardzo polecam jest POLA, wydana przez Klub Jagielloński. W prosty sposób pozwala na zeskanowanie kodu kreskowego obiektywem w smartfonie, aby po chwili uzyskać szczegółowe informacje o pochodzeniu produktu. Na stronie:
Każdemu producentowi Pola przypisuje od 0 do 100 punktów. Pierwsze 35 punktów przyznaje proporcjonalnie do udziału polskiego kapitału w konkretnym przedsiębiorstwie. Dalsze 10 punktów otrzymuje ta firma, która jest zarejestrowana w Polsce, a kolejne 30, o ile produkuje w naszym kraju. Dalsze 15 punktów zależy od tego, czy zatrudnia w naszym kraju w obszarze badań i rozwoju. Wreszcie ostatnie 10 punktów otrzymują firmy, które nie są częścią zagranicznych koncernów – czytamy na stronie: www.pola-app.pl I tak rzeczywiście jest -przekonacie się Państwo w praktyce!
Kolejną propozycją jest aplikacja o nazwie POLSKIE MARKI, będąca obszerną bazą wiedzy o produktach i firmach, gdzie można sprawdzić interesujące nas szczegóły związane daną marką. Twórcy strony www.wspieramrozwoj.pl tak reklamują aplikację: Każdy z nas powinien odpowiedzieć sobie jakiej przyszłości chcę dla Polski? Silnych Polskich Marek czy starej sprawdzonej montowni dla zagranicznych koncernów? Dowiesz się, które z przejętych firm wciąż produkują w naszym kraju. Które z obcych firm mają u nas fabryki, a które tylko sklepy czy biura do obsługi importu.
//Sylwester Jagodziński