Co to oznacza, gdy w wielu miejscach naszej gminy mieszkańcy widzą potrzebę poprawy poziomu bezpieczeństwa na drodze? Otóż to, że najwyższy czas, aby kompleksowo podejść do tego tematu zamiast reagować pojedynczo w określonych lokalizacjach.
Okazuje się, że w różnych miejscach mieszkańcy alarmują o stanie bezpieczeństwa na drodze lub przejściach dla pieszych, a nawet organizują akcje zbierania podpisów: a to na rzecz bezpiecznego przejścia, wybudowania ronda albo odpowiedniego oświetlenia drogi itp. Pochwały należą się tym osobom, które organizują społeczności swojej okolicy i razem występują ze stanowczym apelem: poprawcie bezpieczeństwo na tym przejściu dla pieszych! itp. Tych wiele pojedynczych przypadków należy uwzględnić w jeszcze jeden sposób: sprawić, żeby w przyszłości było ich mniej, poprzez kompleksowe rozwiązanie kwestii bezpieczeństwa użytkowników dróg w naszej gminie – w ramach działań samorządu.
Przecież możemy sobie wyobrazić stworzenie i realizację planu poprawiającego komunikację w Wołominie ze szczególnym uwzględnieniem kwestii bezpieczeństwa wszystkich użytkowników dróg – i pieszych i kierowców. Zamiast reagowania – ocena obecnego stanu, prognozy na przyszłość i w związku z tym odpowiednie działania modernizacyjne i inwestycyjne. Wiadomo, że w wielu przypadkach sprawa nie dotyczy dróg należących do gminy jednak, co stoi na przeszkodzie, żeby do zespołu roboczego zaprosić przedstawicieli wszystkich zarządców dróg. Pochyleniu się nad poprawą bezpieczeństwa nie będzie głosów sprzeciwu! Dlatego przed przyszłym samorządem Wołomina moim zdaniem powinno być postawione to właśnie zadanie!
Co sprzyja poprawie bezpieczeństwa użytkowników dróg?
- programy, kampanie informujące czy mające na celu zwrócenie uwagi na to że nie jesteśmy sami na drogach i każdy z nas powinien być na nich bacznym obserwatorem
- prace związane z bieżącym utrzymaniem, które mające na celu zapewnienie widoczności na skrzyżowaniach, przejściach dla pieszych
- doświetlenie przejść dla pieszych
- utrzymanie dobrego stanu oznakowania poziomego i pionowego
- poprawa stanu dróg (jezdnia, chodniki)
- przebudowa skrzyżowań np. poprzez budowę sygnalizacji na skrzyżowaniach
A mnie wyprzedził ostatnio pomarańczowy bus ….w tunelu wołomińskim !!!
Da się, pomimo ograniczenia do 40, skrętu w prawo i podwójnej ciągłej.
Szkoda że kamery nie miałem, ale po tym kupiłem 🙂
Więc chyba głowny problem tkwi w głowach ludzkich.
Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.