Na modernizowanym odcinku kolei Rembertów – Zielonka Bankowa trwają ostanie prace wykończeniowe oraz testy torowiska. 1 sierpnia mają zostać wznowione połączenia kolejowe do Warszawy Śródmieścia.
Przystanek kolejowy Zielonka Bankowa został zamknięty w 2013 z powodu remontu linii kolejowej Warszawa Rembertów – Zielonka – Małkinia. Przystanek składa się teraz z dwóch przeciwległych peronów. Trwają tu ostatnie prace wykończeniowe, brakuje m.in. wiat peronowych. Jak informuje portal UM Zielonka, wiaty powinny zostać zainstalowane w ciągu najbliższych tygodni. Samo dojście do peronów zyskało pochylnie i nowe nagłośnienie.
Koleje Mazowieckie opracowują rozkład jazdy pociągów uwzględniający powrót połączeń kolejowych z Zielonki do Warszawy Śródmieścia. Wg rozkładu jazdy, który opublikowano 25 maja od 1 sierpnia na przystanku Zielonka Bankowa zatrzymywać się będzie jedna para pociągów dziennie. Po zakończeniu inwestycji na łącznicy linii rembertowskiej z linią wołomińską liczba pociągów zatrzymujących się w tym miejscu prawdopodobnie wzrośnie.
Pozostałe prace modernizacyjne w Zielonce przebiegają sprawnie. 1 lipca pociągi kursujące z Warszawy Wileńskiej mają już korzystać z nowej pary torów. Ta zmiana będzie wiązała się z uruchomieniem pierwszego nowego peronu w Zielonce – informuje UM Zielonka, który zapowiada, że po tej zmianie możemy spodziewać się intensywnych prac przy budowie tunelu w ulicy Kolejowej. Do tej chwili po obu stronach przyszłego tunelu wykonane zostały ściany szczelinowe. Powstała też pierwsza część stropu po północnej stronie torów. Przebudowywane są kolizje na węzłach przesyłowych.
źródło: rynek-kolejowy.pl